onsdag 29 april 2009

Kärlek och skilsmässa


Jag är på en resa ibland går det upp och ibland går det ner. Igår kväll visade min själ/det gudomliga mig sanningen och jag fick en insikt. Jag fick genom dottern reda på vid 22-tiden att exmaken 19.37 samma dag fått en dotter. Jag uppfylldes av en ofantlig lycka för hans lycka och lyckliga dag. Det var inte bara Felicia som blev förvånad utan även jag.


Eftersom jag följer mig själv på nära håll så vet jag att det skett en verklig utveckling.


Vid skilsmässan för 19 månader sedan var jag så arg på honom och kände mig lurad på min tid och mycket annat. Och han ville inte ens försöka få det att fungera. Arg och full av lust att hämnas utan att göra det förstås flyttade jag. Inget i mig eller min värld kunde önska honom något gott för 1,5 år sedan.


För lite mer än 1 år sedan på min födelsedag fick jag 1 sms från honom efter att ha sökt honom i ett praktiskt gemensamt ärende där han skrev att han var ute på resa med sin nya tjej. Då blev jag riktig nedslagen och ledsen även om jag ska vara ärlig hade känt på mig detta i varenda cell i min kropp. Så sedan hade jag svårt att känna glädje på min födelsedag utan det var mest sorg, besvikelse och obehagskänslor jag kände den dagen. Så många gånger som jag bett och önskat att han och jag skulle göra weekend resor tillsammans.


På skyltsöndagen i julas, ja för ca 5 månader sedan krockade jag med honom och hans nya kvinna och jag blev totalt chockad och kände mig oerhört förrvirrad då vi sprang ihop utanför min port i centrala Lund. Men det kändes helt okey att vara jag och så tokig som jag kan vara. Lite uppstressad och oförberedd kände jag mig dock på väg att hämta en pizza en tvättdag.


Så till igår då jag på omvägar fick reda på att en liten syster kommit till världen och jag uppfylldes av lyckan som kommer då ett barn anländer jorden och lyckan som kommer när jag äntligen kan önska mannen jag gift mig med en gång och trott jag skulle älska för resten av livet, att han får vara lycklig och ha ett gott liv. Jag har ju en gång försökt få barn med samma man men då inte haft förmågan att få fler barn och det var vid den tidpunkten och länge efter en mycket stor sorg i mitt liv. Men nu finns det inte längre någon smärta i denna fråga.


Så på många sätt är jag så hel IDAG. Tack för det!!!!

Jag är så tacksam för mitt liv. How does it get any better than this?

Inga kommentarer: