lördag 4 april 2009

Livet är såååå ...


underbart när solen skiner!!


Kontaktpersonsjobbet blev inställt och istället blev det gymet för tredje gången denna vecka!!!Kroppen jublade vid stretchingen. Sedan en cykeltur hem igenom folksamlingen på Lunds gator och torg - förbi folk som riktigt blommade ut och njöt av den explosiva våren. Jag kände mig nästan berusad av alla glada människor passerade och delar denna fantastiska dag med. Torghandeln på Mårtenstorget var i full gång. På Södra Esplanaden var det fullt av loppis bord och försäljare så nu kan man gå dit och fynda igen om man fattas något ;-).


Väl hemma hade jag avtalat med Maja att det var dags för uthämtning av min födelsedagspresent en måltid på Lomma Fiskebod, gissa var...


En makalöst god laxtallrik satt vi i solen och åt. Nu är det dags att plocka fram solglasögonen. Vi tog en promenad längs kajen ända ner till Lomma beach med solbadande människor och vattenbadande hundar. Det är bara den 4 april idag men bikinifolket har vaknat och ligger i sanddynerna en dag som denna. Sedan avslutade vi med en god kopp kaffe på en brygga innan vi tog bilen hem igen till lika soliga Lund.



Soligare och härligare dag får man leta efter. Vi får hoppas vi får många fler sådana och visst är våren helt enkelt bara underbar även om vi haft försommarvärme i luften idag.


Väl hemma igen efter lite datorarbete ;-) så var det dags för årets första glass från Glasskulturen på Stortorget 8 som i 3 soliga dagar ståtat med kö ut på gatan.De har ju suverän hemmagjord glass och många olika sorter att välja på. Jag valde Romrusssin, ett säkert kort, samt saffran som jag nog inte prövar igen :-(.


Nu ska jag snart snygga till mig och gå ut och ta en öl med min kompis Ronny. Jag ska försöka hinna bli klar med morgondagens dansövning innan jag ger mig av.


Kanske möts vi i vimlet!

Inga kommentarer: