lördag 11 april 2009

Påskafton!!


Så var vi här denna glada dag. Mathandlarnas andra största säljhögtid. Vi äter med betoning på ägg olika sorters sill och lite annat smått och gott så här års. MYCKET godis!! Felicia tycker vi varierar oss ytterst lite på våra olika högtider och nog har vi sill och ägg både till jul, påsk och midsommar. Men svenkarna gillar väl det helt enkelt. Precis som solen den älskar de flesta av oss och den har visat sig varje dag i en vecka nu. Härligt!


Jag har jobbat som kontakt person på förmiddagen och bla suttit ute på en bänk i Stadsparken och solat. Sedan har jag premiär handlat på Södra Esplanadens lördagsloppis. Jag jagade något fint som jag kunde ge värdparet ikväll för då ska jag på påskfest hos Mimmi och Olle i Vellinge. Jag köpte en gammal fin guldspegel som jag själv skulle bli glad för att få och jag ska snart fästa presentband runt den. Klockan 15.30 blir jag upphämtad av Per och Liss-Mari i deras husbil där jag ska övernatta i kväll/natt utanför huset där festen är.


Den långa fredagagen hade jag 2 behandlingar, tog en fika med Maja och efterföljande promenad i Botaniska Trädgården. Kameran var med så nu har jag äntligen lite nya blommor att lägga ut här på bloggen ;-). Jag tog bilder på några hus och gator med. Lund city är faktiskt riktigt fint.



På kvällen såg jag Taken en ruskig film om en överbeskyddande pappa som får sina mardrömmar uppfyllda när dottern reser till Paris. En film som tyvärr innehöll mer våld än spänning. Den kunde jag hoppat över.




Kalaset som min bror höll i torsdags var överaskande stort - många människor som jag inte mött förut och människor jag inte mött på länge... Jag stannade en lång stund och inledningsvis satt vi ute och jag frös i min nya fina vita vårkappa. Men så småningom flyttade festen in i värmen. Det var fotbollspel och Singstar som spelades/lekdes men jag satt mest och pratade och åt gotter. Mina brorsöner var tyvärr inte hemma men de får jag träffa senare i kväll.

Nu börjar det bli dags att göra sig färdig...

Så jag önskar er alla där ute en härlig PÅSK med sol, gotter och mycket trevliga möten

1 kommentar:

Olive Tree sa...

Hi, it's a very great blog.
I could tell how much efforts you've taken on it.
Keep doing!