måndag 27 april 2009

Måndag morgon

Livet har så smått börjat starta upp denna lite gråa morgon efter en fantastiskt vår/somrig helg. Det är otroligt vad människor vaknar till liv och tar sig ut en när solen skiner. Stan har varit fullproppad av liv och rörelse och shopping denna lönehelg för många.


Jag har hållt sista dansen i Lund för vårterminen och det var tråkigt tyckte några av deltagarna men jag startar ju upp igen till hösten i Folkuniversitetets regi enligt planerna som ligger. Efteråt tog min dansvän Paul och jag en toast och öl på Restaurang Finn på Mårtenstorget. Paul tyckte också att Access var ett starkt vertyg när han fick pröva på det och bjöd vänligt nog på den lilla trevliga måltiden.


Jag var i Botaniska trädgården här i Lund igår och promenerade och tog lite bilder på de fantastiska tulpanerna som blommade i alla tänkbara nyanser. Även några få Rhodedendron dock inte alla stod i full blomning vilket kändes lite märkligt och fel så här den 26 april. Efteråt tog Maja och jag min helgs 3:e Espresso house fika och vi satt i solen och njöt. Vinden var alldeles ljummen och efterlängtad på söndagen till skillnad från lördagen då jag frös i min kortärmade tröja när det blåste till.

Vi avslutade kvällen med att se The Living Matrix - A film on the new science of healing. Som min vän Finn så vänligt hade gett mig. Tack för det Finn!

Nu ska jag äta frukost, ta en dusch, dammsuga klart och sedan bruka allvar med kvällens dansövning som vi ska dansa i Malmö i kväll. Även där är det sista dansen för terminen men också där ska jag fortsätta i Folkuniversitetets regi till hösten. Innan dess har jag en behandling och ett möte på Socialförvaltningen att klara av. Och kanske någon fika...

Nu ser jag solen... Härligt!!

Hur kan livet bli bättre?

Inga kommentarer: