lördag 25 april 2009

Att bara vara...

I min kropp, och den jag är. När jag nu förutom förmåga att känna acceptans fått nya vertyg att jobba med för att leva 10 sekunder i taget genom ACCESS. Och med den utmanande tanken:

Tänk om vi egentligen bara är här för att ha roligt?

På jorden menar jag - i våra underverk till kroppar.

Dessa redskap som av vissa av oss ses som maskiner och vissa som levande varelser med en egen intelligens och vad allt det innebär. Som att kunna läka sig själv spontant och kunna njuta fullt ut av bara vara genom att lukta eller se på en vacker blomma, känna solen mot huden, känna smaken på tungan av något sött eller njuta av beröring. Att tillåta sig att älska sin kropp och ge den vad den verkligen önskar...

Det spirar tankar i mig om att hålla kurser i att bli vän med sin kropp och börja älska den. Jag tror det är vägen till att inte åldras och ger dig möjligheten att leva i fullständig harmoni med din kropp, den underbara och intelligenta varelse. Som stöttat dig genom livet på olika sätt.



Annars har jag varit i Malmö i onsdags och lyssnat på Lise Bordeaux som bla författat "Kroppen berättar för dig". Hon berättade om sin väg till att lyssna på kroppen och hur bla accepterande läker kroppen. Lite nytt och mycket gammalt ganska vedertaget talade Lise om.


Kul var det i alla fall. Jag hjälpte till ideellt och fick skjuts med min vän Finn som också skulle dit. Så härligt att vara ute bland folk och prata och vara glad. Träffade lite fler människor som är intresserade av Reconnective healing och delade ut mitt visitkort. Så de kan ringa mig och boka tid. Det ser faktiskt ut som jag har 5 Personliga Reconnections i nästa vecka. How can it get even better than that?


Min gode vän Finn!


Elisabeth en vän från när jag bodde i Dalby var där och vi började tala om pengar, och vår syn på pengar. Alla hade vi olika. Jag hade pengar till allt jag ville och vill ha mer pengar. Finn har aldrig funderat så mycket på det men har en god ekonomi och Elisabeth har inte pengar att göra något av det hon vill. Hon ville tex väldigt gärna gå en kurs i rituell dans i Danmark men saknade pengar till det. Finn frågade vad det kostade och när han fått veta att det kostade 4000 frågade han om Elisabeth kunde ta emot det av honom och hon sa ja. Det var ett magiskt ögonblick! All of life comes with ease joy and glory!


Jag har också varit i Helsingborg och umgåtts med min far som inte tycker om att vara själv när hans sambo var tvungen att fara och uträtta annat. Vi hade det trevligt och satt i solen en stund efter vi ätit och byggt pussel. Härligt att de har en trädgård nu när jag ska dit varannan torsdag och lösa av.


Ja och igår var det återträff hemma hos Malin för oss som jobbade på Kompetenskollegiet i Malmö år 2000. Vi var väl uppemot 12 som jobbade där men 4 som möttes igår kväll. Vi hade en trevlig kväll och jag hade svårt att gå hem efter god mat, intressanta och trevliga samtal. Underbart att se hur människor ändrats och blir mycket intressantare med tiden eller är det mina ögon som ser så olika på min omgivning idag? Det är nog lite av båda delarna.


Ja och imorse var det segt att gå upp kl. 7.00 eftersom jag inte kom i säng förren närmre 2.00 men idag var det återigen dags att vara kontaktperson och sedan en snabb fika på Espresso House med Finn som lånade mig Eric Pearls nya The MATRIX film. Klockan 11.00 en Reconnective behandling och nu kommer snart Mia och Hanna för en lördags lunch ute på stan i Lund. Blir det Graffitti som vanligt tro?





Annars är det min vecka att städa toaletterna och tvättstugan har jag från klockan 17.00 och vädret utanför fönstren är gudomligt vackert och härligt! Tack för mitt underbara liv!

Hur kan det bara vara bättre?

Inga kommentarer: